برای دانلود کلیک کنید برای دانلود کلیک کنید خرداد 93 - معرفت
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
معرفت
شنبه 93 خرداد 31 :: 3:19 عصر ::  نویسنده :

ارتباط آنلاین با نمایندگان مراجع و علما و طرح سوالات

www.eporsesh.com

www.eshia.ir

 

 

آیت الله العظمی سیّد روح الله الموسوی الخمینی

• تهران     :

تلفن: 22289691 - 009821 و 22289692 - 009821

Web: http://www.imam-khomeini.com

info@imam-khomeini.com :استفتاء

http://www.aviny.com/Ahkam/ResalehImam/index.aspx :رساله

 

 

آیت الله العظمی سیّد علی حسینی خامنه ای

 

• تهران:

خیابان جمهوری اسلامی، خیابان شهید کشور دوست، دفتر مقام معظم رهبرى

تلفن : 64412008 - 009821

 

• قم:

خیابان صفائیه، دفتر آیت الله العظمی خامنه ای

تلفن: 37742232- 025

Web: http://www.leader.ir

http://www.leader.ir/langs/fa/index.php?p=istifta :استفتاء

http://www.aviny.com/Ahkam/Estefta1/Index.aspx :رساله

 

آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی

• قم:

ابتدای خیابان شهدا

تلفن: 113-37743110 -025

نمابر: 37743114

 

• شیراز:

خیابان قا آنی کهنه ، کوی رحمت

تلفن: 2303121

 نمابر: 2307421

 

• تهران(1):

میدان شهدا، خیابان مجاهدین اسلام (ژاله سابق)، نبش کوچه شهید کاظمی، پلاک 3

تلفن: 7509697   42- 7512241

نمابر: 7638888

 

• تهران(2):

خیابان 17 شهریور، ابتدای بزرگراه شهید محلاتی، ضلع جنوبی، پلاک 29

تلفن: 70- 33026066

نمابر: 33026070

 

• اراک:

ابتدای خیابان محسنی

تلفن: 2224415

نمابر: 2242470

 

• مشهد:

چهارراه شهدا، خیابان آزادی، آزادی 6

تلفن: 2256168 - 2227879

نمابر: 2227879

 

• اصفهان:

چهارراه شکر شکن، خیابان احمد آباد، خیابان شهید توانا، پلاک 105

تلفن: 2253600

نمابر: 2265205

 

• کرج:

بلوار امامزاده حسن، بین گلستان سوم و چهارم.

تلفن: 2243938

نمابر: 2231033

Web: http://makarem.ir/

:استفتاء

http://www.makaremshirazi.org/persian/n

:رساله

http://makarem.ir/websites/farsi/masael/

 

مرحوم آیت الله العظمی محمد فاضل لنکرانی

• تهران:

تهران ,ابتدای خیابان پاسداران ,خیابان شهید کاشی ها ,نگارستان دوم ,پلاک 15

تلفن : 22866585,22843965,22863322,28863311

 تهران , میدان قیام ,بلوار قیام ,پلاک 19

تلفن:33564360,33137677,33126555

• قم:

قم، سه راه بازار ، کوچه جنب پاساژ موسی ابن جعفر(علیه السلام)

تلفن: 37706040 -025 و 37720500 - 025 و 2- 37717871 - 025

 

Web: http://www.lankarani.com/

http://lankarani.ir/common/php/contactus/?lang=far:استفتاء

http://www.aviny.com/Ahkam/Resalehfazel/Index.aspx :رساله

 

آیت الله العظمی حسین وحید خراسانی

• قم:

خیابان صفائیه، دفتر آیت الله العظمی وحید خراسانی

تلفن: 37740611 - 025 و   37742445 - 025  

نمابر : 37743047 - 025

• تهران:

تهران - خیابان 17 شهریور - قبل از دروازه دولاب - خیابان شهید اکبری - کوچه فتاح - حسینیه چهارده معصوم - پلاک4

 33510150 - 021

• مشهد:

خیابان آخوند خراسانی - کوچه شماره 8 - پلاک 16

 2250178 - 0511

Web: http://www.wahidkhorasani.com

estefta@vahid-khorasani.ir:استفتاء

 :رساله

http://www.aviny.com/Ahkam/ResalehVahidKhorasani/Index.aspx

 

 

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی

• قم:

خیابان چهارمردان، کوچه 6، دفتر آیت الله العظمی صافی گلپایگانی

تلفن: 37724030 - 025

 

Web: http://www.saafi.ir

 saafi@saafi.net :استفتاء

:رساله

 http://www.aviny.com/Ahkam/ResalehSafiGolpaygani/Index.aspx

 

 

آیت الله العظمی نوری همدانی

• قم:

خیابان شهدا ( صفائیه) _ کوچه بیگدلی

تلفن : 7741850_ 37748218- 025

نمابر : 7735900

 

• تهران:

خیابان ری _ دوراه مهندس _ حسینیه همدانیها

تلفن : 3137194 _ 021

 

• مشهد:

خیابان آزادی _ چهار راه حجت جنب چاپخانه سیادت

تلفن : 2221137 _ 0511

نمابر : 2231084

 

• همدان:

 ابتدای خیابان تختی _ کوی همه کسی _ دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی

تلفن : 8246736 _ 0811

Web: http://www.noorihamedani.com

:استفتاء

http://www.noorihamedani.com/noori/home.asp?action=set&idnumber=1&Pageurlnumber=310&Languageurl=1

http://www.aviny.com/Ahkam/Resalehnoori/Index.aspx :رساله

 

آیت الله العظمی سید علی حسینی سیستانی

عراق

• نجف اشرف:

خیابان الرسول - دفترحضرت ایت الله العظمى سیستانی

تلفن :009647801929099 ــ 009647901631944 ــ 009647901971728

 

جمهورى اسلامى ایران

• قم:

خیابان معلم، دفتر آیت الله العظمى سیستانى

ص پ : 3514 / 37185

تلفن : 9 - 37741415 - 25 - 0098

نمابر : 37741421 - 25 - 0098 

• تهران:

میدان قیام خیابان قیام، دفتر آیت الله العظمى سیستانى

تلفن :8 - 33440925 - 21 - 0098

 

• مشهد مقدس:

خیابان آزادى، دفتر آیت الله العظمى سیستانى

تلفن : 3-2250091 511 0098

نمابر : 2223239 511 0098

سوریه

• دمشق:

سیده زینب (علیها السلام)، دفتر آیت الله العظمى سیستانى

ص. پ: 321

تلفن : 6470621 - 11 - 00963 

نمابر : 6471920 - 11 - 00963

 

Web: http://www.sistani.org

:استفتاء

http://www.sistani.org/local.php?modules=nav&nid=12

:رساله

http://www.aviny.com/Ahkam/ResalehSistani/Index.aspx

 

مرحوم آیت الله العظمی محمد تقی بهجت فومنی

• قم:

تلفن : 37740219 - 009825

web: http://www.mtb.ir

استفتاء:

http://www.mtb.ir/fa/index.php/ahkam/esteftahat.html"

رساله:

 http://www.aviny.com/Ahkam/ResalehBahjat/Index.aspx

 

 

مرحوم آیت الله العظمی میرزا جواد تبریزی

• قم:

میدان شهدا، خیابان معلم ، کوچه 25 ، پلاک 25

تلفن: 37743939- 37744286- 37733419(009825)

Web: http://www.tabrizi.org

http://farsi.tabrizi.org/istifta1/q.php: استفتاء

 :رساله

 http://tabrizi.org/fa/2009/10/18/resale-electronic

 

 

آیت الله العظمی حسین مظاهری

• اصفهان

 خیابان عبد الرزاق – کوی شهید بنی لوحی

تلفن: 4464691 -0311

Web: http://www.almazaheri.ir

http://www.almazaheri.ir :استفتاء

 :رساله

http://www.almazaheri.ir/farsi/Index.aspx?TabID=0602&BookNum=43&BookName=رساله توضیح المسائل- احکام&CompileNum=21&CompileName=در زمینه فقه

 

 

آیت الله العظمی عبد الله جوادی آملی

• قم:

 

 بلوار امین - کوچه شماره 8 - پلاک 137

تلفن : 37839183 - 25 - 98 +

تلفن : 37839283 - 25 - 98 +

 

Web: http://esra.ir

 http://esra.ir :استفتاء

 

 

آیت الله العظمی سبحانی

Web: http://www.tohid.ir

http://tohid.ir/index.php/page,ContactUs :استفتاء

:رساله

 http://www.aviny.com/Ahkam/ResalehSobhani/Index.aspx

 

 

 

سایت مراجع تقلید عظام

آیت ا... العظمی جوادی آملی                http://www.esra.ir

آیت ا... العظمی وحید خراسانی          http://www.Vahid-khorasani.com

آیت ا... العظمی نوری همدانی             http://www.noorihamedani.com

آیت ا... العظمی مکارم شیرازی         http://www.makarem.ir

آیت ا... العظمی صافی گلپایگانی       http://www.saafi.net

آیت ا... العظمی سیستانی    http://www.sistani.org

آیت ا... العظمی سبحانی       http://www.Tohid.ir

آیت ا... العظمی بهجت         http://www.mtb.ir/fa/

آیت ا... العظمی خامنه ای    http://www.leader.ir

 

                 

 



 

 




موضوع مطلب :


سه شنبه 93 خرداد 27 :: 10:29 عصر ::  نویسنده :

هو

وصیت نامه خود را بنویس


مرگ درپی شماست اگر غافل باشی یا هوشیار

 

بر انسان لازم است با نوشتن وصیت آماده رفتن و وضعیت پس از خود را برای بازماندگان روشن کند


فرم وصیت نامه

 

بسم الله الرحمن الرحیم 

انا لله و انا الیه راجعون 

اللهم فاطر السموات و الارض عالم الغیب و الشهاده الرحمن الرحیم اللهم انی اَعهد الیک فی دار الدنیا اَنی اشهد اَن لااله الا انت وحدک لاشریک لک و اَن محمداً صلی الله علیه و آله عبدک و رسولک و اَن الجنه حق و النار حق و اَن البعث حق و الحساب حق و القدر و المیزان حق و اَن القرآن کما انزلت و اِنک انت الحق المبین جزی الله محمداً صلی الله علیه و آله خیر الجزاء و حیا الله محمداً و آل محمد بالسلام اللهم یا عدتی عند کربتی و یا صاحبی عند شدتی و یا ولیی فی نعمتی الهی و اله آبایی لاتکلنی الی نفسی طرفه عین فانک اِن تکلنی الی نفسی کنت اَقرب من الشر و اَبعد من الخیر و آنس فی القبر وحشتی واجعل لی عهداً یوم اَلقاک منشورا.


1- (موصی )اینجانب : فرزند:    شماره شناسنامه :               صادره از:                 تاریخ تولد:        

 محل سکونت :

با اقرار وحدانیت خداوند متعال ونبوت رسول اکرم محمد (ص) و امامت حضرت علی (ع) و فرزندان ایشان تا آخرین آنها حضرت مهدی (عج) وروز قیامت و عدل و تمام اعتقادات شیعه و با نگارش این سطور به صورت شرعی و قانونی وصیت میکنم :

-( وصی)1 اینجانب :                   فرزند:             شماره شناسنامه :               صادره از:                 تاریخ تولد:       

 محل سکونت :

-( وصی)2 اینجانب  :                  فرزند:             شماره شناسنامه :               صادره از:                 تاریخ تولد:       

 محل سکونت :

 میباشند و پس از ایشان آقا/خانم ... و پس از ایشان هرکسی که او معرفی کرده باشد و به همین ترتیب اوصیاء بعدی نیز معین می شوند. لازم به ذکر است که من این مطلب را با دو وصی مذکور مطرح نموده و با رضایت ایشان آنها را به عنوان وصی معین می کنم

-(ناظر) اینجانب :                   فرزند:             شماره شناسنامه :               صادره از:                 تاریخ تولد:       

 محل سکونت

-(قیم فرزند صغیرم)نام و نام خانوادگی:             فرزند:             شماره شناسنامه :            صادره از:           تاریخ تولد:       

 محل سکونت:

پس از وی هرکسی که او معرفی کند.

   -(همسر)1نام و نام خانوادگی:             فرزند:             شماره شناسنامه :            صادره از:           تاریخ تولد:       

 محل سکونت:

   -(فرزندان به ترتیب): 1-               2-                    3-                     4-                     5-

2- طلبها: 1-                                   2-                    3-                     4-                     5-

3- بدهی ها: 1-                              2-                    3-                     4-                     5-

 4- وسایل شخصی همسر وهرکدام از فرزندانم را در زمان حیاتم به خود آنها بخشیده ام ، لذا این اموال اعم از البسه ، کتب و غیره ملک خود آنها می باشد و از شمول این وصیت نامه خارج است .
 5-اموالی که در زمان حیاتم بخشیده ام ولی هنوز موفق به انتقال آنها نشده ام این اموال از شمول این وصیت نامه خارج است

الف)                                        ب)                                 ج)                                  د)

6-اموال من (اصل مال)  که این وصیت نامه شاملموارد ذیل می باشد که عبارتند از :

الف)                                        ب)                                 ج)                                  د)

  7-طلبها و بدهی های اینجانب که باید قبل از برداشت ثلث از اصل مالم پرداخت و یا اخذ شود باید طبق اسناد معتبر یا دو شاهد عادل اقدام شود در صورت تردید در صحت ادعای او از ثلث من طلب ادعای اش را بپردازند که همه  این حسابها در کنار ترازوی الهی و پل صراط تصفیه خواه شد .

    8-اگر چه مستطیع برای حج واجب شده بودم ولی متاسفانه توفیق تشرف حاصل نشد . وصی محترم از اصل من مال یک حج توسط یک فرد صالح برای اینجانب می گیرند .

    9-روز محاسبه خمس اینجانب .../... می باشد . وصی محترم تمام درآمد ها و اجناس خریداری شده از آخرین مرتبه ی محاسبه ی خمس من تا زمان مرگم را ( اعم از حقوق ، لوازم یا مواد غذایی خریداری شده که مصرف نشده اند) محاسبه و یک پنجم آن را از اصل مال من به عنوان بدهی خمس اینجانب بپردازد .

  10-به همسرم مبلغ... به عنوان مهریه بدهکارم که از اصل مال من بپردازید7.

 11-وصی در اولین فرصت ممکن ثلث را به ترتیب در موارد زیر صرف صرف کنند :

الف ) پرداخت دستمزد وصی، قیم، ناظر،طبق عرف و قانون.
ب ) ... روز نماز و روزه ی قضا که هر سال نماز قضا شامل دو نماز آیات هم می شود.
ج ) ... ریال به عنوان خمس احتیاطی13
د ) ... ریال رد مظالم احتیاطی که به مستحقین از شیعیان اثنی عشری داده می شود.

ه)صرف امور خیر، خاصه صدقه جاریه ،مثل قرض الحسنه،حوزه های علمیه

ز ) ... ریال جهت دفن بدن ایجانب در ... و مراسم ترحیم به صورت ... از ثلث صرف شود .

12-ایجانب از همه حقوقی شخصی که بر دیگران دارم گذشتم و با دلی خالی از کینه رهسپار یار ابدیت می شوم و امیدوارم که خداوند متعال هم ازاین حقیر
  بگذرد . از دیگران ( خصوصا همسر ، فرزندان و نزدیکانم ) تمنا  می کنم بر تنهایی و دستهای خالی من ترحم کنند و از من بگذرند . باشد که خداوند متعال نیز از لغزشهای آنان بگذرد .
این وصیت نامه در دو نسخه ی متحد المطلب و در دوازده بند نوشته شده و با امضاء و اثر انگشت اینجانب  وبه امضای دو شاهد مرد، وصی ، ناظر رسیده است و بدین ترتیب هر وصیت کتبی یا شفاهی دیگر غیر از این وصیت اعتبار ندارد .پایان

 

امضای موصی           امضای وصی             امضای ناظر             امضای شاهد اول               ا مضای شاهد دوم

 

 

    •       پاورقی ها : 

   1.      در صورتی که مایل باشید می توانید برای وصی ، ناظر هم معین کنید

2.      در صورتی که فرزند صغیر داشته باشید

3.      در صورتی که چنیین اموالی باشد

4.      اگر ضروری باشد

5.      اگر اینطور باشد

6.      در صورتی که به شوخی یا جدی ضرب و جرحی مرتکب شده باشید ، حتی در صورتی که بدلیل نیشگون یا ... بدن کسی قرمز یا کبود شده باشد

7.      در صورتی که وصیت نامه توسط مردی نوشته می شود که مهر زن خود را پرداخته است

8.      برای احتیاط می توانید این مقدار را یک پنجم هم قرار دهید یا هر مقداری که کمتر از یک سوم باشد

9.      در واقع اجاره ی ده ساله تقریبی خانه مورد نظر را خودتان معین می کنید و به عنوان ثلث قرار می دهید

10. بدین ترتیب مشکلات عدم جواز ورورد به منزل یا تصرف در اثاثیه برا ی کسانی که به ثلث وصیت کرده اند و یا صغیر دارند بر طرف می شود

11. در صورتی که اموال جداگانه ای نظیر حساب بانکی یا مغازه یا ملک یا ویلا و ... دارید برای راحتی بیشتر ورثه وصی می توانند ثلث خود را از آنها قرار دهند

12. بدین ترتیب مشکل عدم حق تصرف در مال قبل از رد کردن ثلث بر طرف می شود

13. حداقل معادل خمس یک سال در زمان نگارش وصیت

14. شایسه است که زندگی آنها پس از شما هم با آبرومندی ادامه پیدا کند،خصوصا همسر

15. در صورتی که مایل باشید می توانید وصیت کنید که این بند از ثلث شما سرمایه گذاری در کار سود آوری شود و از سود آن کارهای خیر انجام شود تا اصل سرمایه باقی بماند

16. پیشنهاد می شود حداقل سالی یک بار این وصیت نامه بروز و تجدید شود

17- قانون وصیت نامه:

ماده 825 قانون مدنی: وصیتنامه بر دو قسم است : تملیکی و عهدی.

ماده 826 قانون مدنی: وصیت تملیکی عبارت است از اینکه کسی عین یا منفعتی را از مال خود برای زمان بعد از فوتش به دیگری مجانا تملیک کند.

وصیت عهدی عبارت است از اینکه شخصی یک یا چند نفر را برای انجام امر یا اموری یا تصرفات دیگری مأمورنماید.

وصیت کننده "موصی"، کسی که وصیت تملیکی بنفع او شده است "موصی له"، مورد وصیت "موصی به" و کسی که بموجب وصیت عهدی ولی بر مورد ثلث یا بر صغیر قرار داده میشود "وصی" نامیده می شود.

ماده 837 قانون مدنی : اگر کسی به موجب وصیت یک یا چند نفر از ورثه خود را از ارث محروم کند وصیت مزبور نافذ نیست.

ماده 840 قانون مدنی: وصیت به صرف مال در امر غیر مشروع باطل است.

ماده 842 قانون مدنی: ممکن است مالی را که هنوز موجود نشده است وصیت نمود.

ماده 843 قانون مدنی: وصیت به زیاده بر ثلث ترکه نافذ نیست مگر به اجازه وراث و اگر بعض از ورثه اجازه کند فقط نسبت به سهم او نافذ است.

 

 




موضوع مطلب :


دوشنبه 93 خرداد 26 :: 12:4 عصر ::  نویسنده :

بنام خدا

 

احکام شرعی فضای مجازی 

 

برخی از افراد گرفتار رفتارغیراخلاقی می شوند و واقعاً رفتار خود را غیراخلاقی نمی دانند چون نزد خود توجیهات مقبولی دارند، در حالی که ریشه این امر ناآگاهی از احکام شرعی است. از نظر شرع ما باید مسائل شرعی را که معمولا در دنیای واقعی و فضای مجازی به آن نیازمندیم، یاد بگیریم تا واجبی(مثل امربه معروف و نهی از منکر و...) را ترک نکنیم و کار حرامی (مثل مشاهده فیلم جنسی به قصد مهار شهوت و...) مرتکب نشویم. برخی از سؤالاتی که ندانستن آن سبب ارتکاب گناه در فضای مجازی می شود را یاد بگیریم:


فیلم های شهوت انگیز
سؤال: اگر با مشاهدة فیلم هاى شهوت انگیز، مقدارى از شهوت انسان فروکش کند و در جلوگیرى از ارتکاب حـرام مؤثر باشد؛ آیا مشاهده آن جایز است؟
همه مراجع: نگاه به این فیلم هاى شهوت انگیز، جایز نیست و توجیه یاد شده، مجوز ارتکاب حرام دیگر نمى شود.


فیلم آموزش جنسی
سؤال: حکم نگاه به فیلم هاى روش آموزش جنسى چیست؟
همه مراجع (به جز آیت اللّه تبریزى و آیت اللّه سیستانى): نگاه به این گونه فیلم ها که به طور معمول با نگاه شهوت برانگیز همراه است، جایز نیست.
آیت اللّه سیستانى: اگر به قصد لذت و شهوت باشد، حرام است و بدون آن نیز بنابر احتیاط واجب جایز نیست.
آیت اللّه تبریزى: نگاه به این نوع فیلم ها که باعث تحریک شهوت بر حرام و یا ترویج فساد در جامعه مى شود، جایز نیست.


نگاه غیرمحرک به فیلم های مبتذل
سؤال: نگاه به فیلم هاى مبتذل که بیشتر زنان غیر مسلمان در آن بازى مى کنند - در صورتى که موجب تحریک انسان نشود - چه حکمى دارد؟
همه مراجع (به جز آیت اللّه تبریزى و آیت اللّه سیستانى): با توجه به اینکه دیدن این گونه فیلم ها به طور معمول شهوت برانگیز و مقدمه ارتکاب گناه مى باشد، نگاه به آنها حرام است.
آیت اللّه سیستانى: اگر بدون قصد لذت و ترس افتادن به گناه نیز باشد، بنابر احتیاط واجب نگاه به زنان جایز نیست.
آیت اللّه تبریزى: نگاه به فیلم هایى که موجب تحریک شهوت بر حرام یا ترویج فساد در جامعه باشد، جایز نیست.


فیلم مبتذل
سؤال: دیدن فیلم هاى آموزشى (غیر ضرورى) یا جست وجوى اینترنتى که شامل برخى صحنه هاى مهیج است، چه حکمى دارد؟
همه مراجع (به جز آیت اللّه سیستانى و آیت اللّه تبریزى): نگاه به این فیلم ها و صحنه ها - که مهیج و شهوت برانگیز است - جایز نیست.
آیت اللّه سیستانى: نگاه به این فیلم ها و صحنه ها با قصد لذت، حرام است و بنابر احتیاط واجب بدون قصد لذت و ترس افتادن به حرام نیز جایز نیست.
آیت اللّه تبریزى: نگاه به این فیلم ها که باعث تحریک شهوت بر حرام و یا ترویج فساد در جامعه مى شود، جایز نیست.


عکس و فیلم بی حجاب زن نامحرم
سؤال: آیا نگاه به فیلم با نگاه به عکس زن نامحرم بى حجاب، تفاوت دارد؟
همه مراجع (به جز آیت اللّه تبریزى و آیت اللّه خامنه اى): بین فیلم و عکس تفاوتى در حکم نیست و فیلم همان عکس متحرک است.
آیت اللّه تبریزى: بین فیلمى که به طور غیرمستقیم و غیر زنده پخش مى شود و عکس تفاوتى در حکم نیست؛ ولى نگاه به فیلم زنده، حکم نگاه به شخص را دارد و با عکس فرق مى کند.
آیت اللّه خامنه اى: بین فیلمى که به طور غیرمستقیم و غیرزنده پخش مى شود و عکس تفاوتى در حکم نیست؛ ولى نگاه به فیلم زنده بنابر احتیاط واجب حکم نگاه به شخص را دارد و با عکس فرق مى کند.با استفاده از منابع «پخش زنده و غیر زنده»آمده است.


نگاه به عکس و فیلم زن ناشناس
سؤال: نگاه مرد به عکس و فیلم بى حجاب زن ناشناس، چه حکمى دارد؟
همه مراجع: اگر بدون قصد لذت و ترس افتادن به گناه باشد و مفسده اى در بین نباشد، اشکال ندارد.


دیدن زن بی حجاب از دوربین وب
سؤال: آیا در چت با نامحرم در اینترنت، مى توان به چهره بى حجاب او که از دوربین کامپیوترى مشاهده مى شود، نگاه کرد؟
همه مراجع (به جز آیت اللّه خامنه اى و آیت اللّه تبریزى): اگر بدون قصد لذت و ترس افتادن به حرام باشد و باعث مفسده نشود، اشکال ندارد.
آیت اللّه خامنه اى: بنابر احتیاط واجب، نگاه به آن [هر چند باعث مفسده نیز نشود]جایز نیست.
آیت اللّه تبریزى: نگاه به آن [هر چند باعث مفسده نیز نشود] جایز نیست.


داستان تحریک کننده جنسى
سؤال: آیا خواندن داستان هاى تحریک کننده جنسى، جایز است؟
همه مراجع: اگر باعث تحریک شهوت گردد، خواندن آن جایز نیست.[1]

پی نوشت :
1. برگرفته از مجموعه کتاب های احکام شرعی(ازدواج، موسیقی، رساله دانشجویی، احکام پوشش، احکام ازدواج، احکام روابط زن و مرد) نوشته سید مجتبی حسینی، نشر دفتر نشر معارف به نقل از ماهنامه قدر، شماره 66

 

 




موضوع مطلب :


شنبه 93 خرداد 24 :: 3:38 عصر ::  نویسنده :

 

بنام خدا

مراقبت های ویژه زمان پریود:

1-غذاها و میوه های با طبیعت گرم ومقوی و شیرین مصرف کنید مثل:کباب گوشت گوسفند ، تخم مرغ ، خرما ، حلوا یا کاچی ، ارده ، حلوا ارده ، عسل ،حلیم و...

2-از غذاها و میوه های باطبیعت سرد و ترش پرهیز کنید

3-مواد کلسیم دار یا قرص کلسیم مصرف کنید

4-داروهای گیاهی آرام بخش مصرف شود، مثل :استخودوس و بادرنجبوبه

5-مراقبت را حداقل سه روز قبل از پریود شروع کنید

6-از انجام کارهای سخت و سنگین و استرس زا پرهیز کنید

7-زمان پریود عبادت را ترک نکنید(فقط نماز ندارید) پس موقع نماز وضوع بگیرید دعا و ذکر و قرآن بخوانید

8-باانجام این مراقبت اولا به خود و بعد هم به اطرافیانتان رحم کنید

لطفأ این مطلب را برای دیگران هم بفرستید

 




موضوع مطلب :


شنبه 93 خرداد 24 :: 12:35 عصر ::  نویسنده :

بنام خدا

اهمیّت تعلیم و تعلّم   

در کتاب مناقب آل ابى طالب آمده است: حضرت ابا عبداللّه الحسین یکى از فرزندان خود را به مکتب خانه اى فرستاد.

پس از گذشت چند روزى، معلّم - که عبدالرّحمان سلمى نام داشت - سوره مبارکه «حمد» را به وى تعلیم نمود. بعد از آن که فرزند، از مکتب به منزل مراجعت کرد، سوره حمد را براى پدرش امام حسین قرائت نمود.

امام ، به جهت این آموزش معلّم، مبلغى معادل یک هزار دینار؛ و حُلّه به وى اهداء کرده و او را تشویق و دل گرم نمود، همچنین دهانش را پُر از دُرّ کرد.

شخصى که شاهد این جریان بود، از این برخورد تعجّب کرد و سپس لب به اعتراض گشود؛ و اظهار داشت : آیا آن همه هدایا به یک معلّم پرداخت مى شود؟!

امام حسین در پاسخ به او، با متانت چنین فرمود: این هدایا نسبت به کار معلّم که همانا تعلیم و تربیت فرزندان است بسیار ناچیز و بى ارزش خواهد بود.

و سپس اشعارى را بدین مضمون سرود:

هنگامى که دنیا به تو روى آورد؛ پس تا مى توانى به وسیله آن به مردم نیکى و احسان کن ، پیش از آن که دنیا از تو روى گرداند؛ و تو ناتوان و عاجز گردى.

و توجّه داشته باش که نه جود و سخاوت، نیکى و محبّت را نابود مى گرداند و نه بخل و حسادت مى تواند اموال و ثروتى را، تا ابد نگه دارد.

 

مناقب آل ابى طالب : ج 3، ص 66، حلیة الابرار: ج 3، ص 183، ح 4.

 




موضوع مطلب :


جمعه 93 خرداد 16 :: 11:0 عصر ::  نویسنده :

 

هو

ایمنی از جن و طلسم
در یکی از کشورهای اسلامی دختری با جوانی از روی عشق و علاقه ازدواج میکنند.ولی متاسفانه دیری نمیپاید که دختر جوان مبتلا به مرض صرع میشود.مرضش طوری است که بعد از ساعت نه شب به بعد شروع میکند به جیغ زدن و پاره کردن لباس.گاهی با صدای بلند خنده کردن.هر پزشک و بیمارستانی که میبرند مشکل زن جوان نا علاج میماند.تا اینکه شخصی آدرس عالم زبر دست و جلیل قدر را به شوهر زن میدهد.ومیگوید که چندین مرتبه اشخاص مشابه رو علاج کرده.زن جوان را نزد عالم می برند .ابتدا عالم از زن سوالهای می پرسد .ومیگوید این خانم توسط جن ها طلسم شده.و مبتلا به صرع نیست.ومیگوید من یک جزء سوره البقرة بروش میخوانم اگه صدای زن قطع شد مشخصه که طلسم شده.او سوره البقره را تا آیه 141میخواند.ناگهان صدای زن قطع میشود.واز زن صدای عجیب و غریب در میآید که حاضران به وحشت می افتند.شیخ شروع میکند به خواندن سوره صافات.و سوره حشر.وبعد شروع میکند با جن صحبت کردن. و مبگوید تو را به عهدی که حضرت سلیمان بسته اید تذکر میدهم که از بدن زن خارج شوی.والا انقدر قرآن میخونم که تو جسد زن خفه بشی.جن فریاد میزند من به دستور شیطان بزرگ ماموریت دارم که در بدن زن بمانم تا خودش را یا حلق آویز کند .یا خود سوزی کند .یا ازبلندی پرت کند.یا جلو ماشین بیندازد.شیخ میگوید بیا بیرون یا خودم تورو میکشم.جن میگوید فرقی نمی کند اگه تو من را نکشی شیطان من را می کشد که کارم را به پایان نرساندم.میگوید پس زن را رها کن بیا داخل بدن من.جن بدن زن را رها میکند و میخواهد وارد بدن شیخ شود ولی میبیند نمتواند وارد بدن شیخ شود.شیخ بهش میگوید .چرا وارد نمیشوی .جن میگوید میخواهم ولی دور جسد تو حصاری از آهن کشیده شده.تا میخواهد برگردد به جسد زن میبیند که بدن زن هم حصاری آهنی دارد و نمیتواند وارد شود.شروع میکند گریه کردن.ومیگوید که شیطان بزرگ من و خانواده ام را نابود میکند.شیخ به جن میگوید .راه فرار هم وجود دارد.اسلام بیاور و نماز و قرآن بخوان شیطان بزرگ که هیچ جد شیطان بزرگ کاری به کارت نداره.جن مسلمان میشود .وخانوادش را به نزد شیخ می آورد تا اسلام بیاورند.شیخ از جن سوالهای می پرسد .که شما در عهد کفر چه کسی را عبادت میکنید.جن میگوید که ما فقط از ابلیس کبیر اطا عت میکنیم.اگه نافر مانی ایشان کنیم کشته میشویم.شیخ می پرسد تا حالا چند ماموریت این چنینی انجام دادید وکجا؟ جن میگوید خیلی.گاه وقتی به نقاط دور دست دنیا فرستاده میشویم مثل هند .و آفریقا یادور تر.یکبار درهند وارد بدن خانمی شدم که آخر سر خودکشی کرد.گفت مورد آخر توسط چه کسی فراخوانده شدی.گفت از قضا این خانم خواستگار ی داشته ووقتی به خواسگار اولی جواب منفی میدهد.نامزد سر شکسته برای انتقام دست به دامن رمالها و طلسم نویسان میشود  .طلسم عروس خانم توسط مادر نامزد سر خورده داخل گلدان  جلو را ه پله ورودی منزل عروس و داماد جا گذاشته شده.تا اینکه من کمین خانم نشستم تا چه مو قعه از یاد خدا غافل میشود.تا اینکه که همراهش وارد حمام شدم.ووقتی او خود را برهنه کرد  و قبلش نامی از خدا نبرد از طرف مقعد وارد جسمش شدم .در آخر شیخ آن داماد و عروس را نصیحت مبکند.و میگوید:سعی کنید تا در حمام کاملا برهنه نشوید .واگر هم خواستید خود را در حمام برهنه کنید قبل از ورود به حمام بگوید: بسم الله الذی لا اله الا هو، این دعا چشم جن ها را از بدن انسان می بندد.هر روز صد بار بگوید :لااله الا الله وحده لا شریک له ، له الملک وله الحمد ، بیدک الخیر وهو علی کل شی قدیر، اگر این ذکر را هر روز صبح وشام بخوانید .خداوند دیواری از آهن بدور شما بوجود می  آورد اگر ماهر ترین جادوگران شما را طلسم کنند .جن های کافرنمی توانند وارد بدن انسان شوند.هرروز سه بار سوره  قل هوالله احد و معوذتین بر خود و بچه های خود بخوانید همان طور که پامبر صلى الله علیه وسلم، بر حسن وحسین(رض) می خواند.تا از چشم زخم در امان باشید.هر گاه میخواهید شیر آب گرم باز کرده یا آب گرم غذارا دور بریزید حتما بسم الله بگوید.
?
جوکها راتادیدی کپی وپخش میکنی...!

?
حالاببینم سوره ای ازقرآن که معادل یک سوم قرآن هست راچکارش میکنی..  ?.?.قُل.هُوَ.اللَّهُ.أَحَدٌ.?.اللَّهُ.الصَّمَدُ.?.لَمْ.یَلِدْ.وَلَمْ.یُولَدْ.?.وَلَمْ.یَکُن.لَّهُ.کُفُوًا.أَحَد.?.tt.

منبع : نقل قول از دیگران

 




موضوع مطلب :


سه شنبه 93 خرداد 13 :: 10:57 عصر ::  نویسنده :

بنام خدا

چراباید خاطرات روزانه را نوشت

نوشتن خاطرات و یاداشت‌های روزانه، روشی بسیار سودمند و مناسب برای رویارویی با استرس است. نوشتن خاطرات روزانه، هدف‌های بی‌شماری را دنبال می‌کند؛ پیش از همه، خالی کردن ذهن از چیزهایی است که آن را اشغال کرده است. با نوشتن خاطرات روزانه‌، ادراکات، عواطف و اندیشه‌های مسموم را از ذهن پاک می‌کنید.
هدف دوم، طراحی راهبردهایی برای حل مسئله است. با توجه به نوع مسئله، این دو مقصود می‌توانند تهاجمی علیه استرس ایجاد کنند. نوشتن خاطرات روزانه به عنوان یک روش تهاجمی می‌تواند برای برخورد فوری با مسئلة موجود، مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
شیوة نگارش خاطرات
معیارهای زیر به شما کمک می‌کند تا از نوشتن خاطرات برای برخورد با استرس، بیشتر بهره ببرید.
1. به مسایل و مباحثی بپردازید که بیشترین ناراحتی، اندوه و تنش را برای شما ایجاد می‌کنند. شناسایی محرک‌های تنش‌زا و اولویت بخشیدن به آنها، در فرایند خود آگاهی نقشی مهمی دارد. برای نوشتن خاطرات روزانه می‌توانید با پرسشی شروع کنید. برای مثال: امروزِ من، چگونه بود و چگونه گذشت؟ یا در حال حاضر چه اندیشه‌ای در سر دارم؟

2. از خود بپرسید وقتی با یک محرک‌ تنش‌زا رو به رو می‌شوید، چه احساسی پیدا می‌کنید. دو احساس مهم مرتبط با استرس، خشم و هراس هستند، ولی سایه‌های گوناگونی از این احساسات هم وجود دارند که از جملة آنها می‌توان به بی‌صبری، حسادت، ناراحتی، اندوه، غم، سوگ، احساس گناه و نگرانی اشاره کرد. پس از شناسایی حالت‌های احساسی خود، برای شناسایی مبدا احساساتتان باید از پرسش «چرا» بهره بگیرید (چرا ناراحت هستم؟ چرا ناامیدم؟ چرا احساس می‌کنم که مظلوم واقع شده‌ام؟).

3. تاریخ نوشته‌های خود را مشخص کنید. هر یک از نوشته‌های خود را با تاریخ روز و ماه و سال، مشخص کنید. ممکن است گاهی بخواهید نوشته‌های گذشتة خود را بخوانید. وقتی این اطلاعات را دربارة آنها یادداشت می‌کنید، به آسانی بیشتری می‌توانید شرایط مربوط به حوادث گذشته را درک کنید.

4. سانسور نکنید. آنچه را به ذهنتان می‌رسد، بی ویرایش، ‌به روی کاغذ بیاورید. ذهنیات خود را سانسور نکنید؛ بگذارید به همان شکلی که هستند، از نوک قلم شما به روی کاغذ بیایند.

5. افکارتان را آزاد بگذارید. بگذارید افکارتان آزادانه به هر سمت که می‌خواهند جاری شوند. ناگزیر نیستید که همیشه عبارت‌های خود را به شکل جمله‌های کامل و بندهای مشخص بنویسید. آنچه را در ذهن، دارید به روی کاغذ بیاورید و سپس آنها را به هر گونه‌ای که می‌خواهید، دسته‌بندی کنید.

6. مکانی خلوت را برگزینید.به لحاظ نظری، مطالب دفترچة خاطرات را می‌توانید در هر جایی بنویسید، ولی داشتن مکان آرام و خلوت، سببی است تا برون ریزی بیشتری داشته باشید. مکانی بیابید که بتوانید آنجا را مکان ویژة خود بدانید. فضاهای باز نیز مجالی است تا ذهن، انبساط پیدا کند. اگر هوا به گونه‌ای است که می‌توانید مدتی در فضای بیرون بنشینید، درختی پیدا کنید و زیر سایة آن بیارامید. ساحل، دامنة یک ‌کوه، روی چمن‌ها و علف‌ها، فضاهای خوبی هستند. این مکان را از آن خود بدانید.

7. دفترچة خاطراتتان را دور از دسترس دیگران نگه دارید. دفترچة خاطرات و یاداشت‌های روزانه، دفترچة خصوصی شماست. اگر عادت کنید که ذهنیات به رشتة تحریر در آمدة خود را با دیگران در میان بگذارید، سوگند وفاداری نسبت به خودتان به مخاطره می‌افتد. اگر با کسان دیگری زندگی می‌کنید، بهتر این است که دفترچة خود را به دور از چشم‌های دیگران قرار دهید. باید از تمامی کسانی که با شما زندگی می‌کنند بخواهید که نوشته‌های شما را نخوانند.

8. نوشتن خاطرات و یادداشت‌های روزانه نباید جایگزین اقدامات مقابله‌ای کار‌آمدتر با استرس شود. توجه داشته باشید که یادداشت‌های روزانه البته وسیله‌ای مناسب برای روبه‌رو شدن با استرس است، ولی طنین ناشی از این نوشته‌ها باید دعوتی باشد از شما تا راه حل‌های مناسبی برای رویارویی با استرس پیدا کنید. وقتی از نوشتن یادداشت‌های روزانه به جای روش‌های مؤثرتر برای برخورد با استرس، چون برقراری ارتباط مؤثر با دیگران بهره‌گیری شود، بعید است که برآیند چندان مطمئنی داشته باشد.[1]
 

پی نوشت :
1. برایان لوک سی وارد. مدیریت استرس، ص290-297.

 

 




موضوع مطلب :


یکشنبه 93 خرداد 4 :: 12:10 عصر ::  نویسنده :

هو

ریاضیات ناموسی 


تجارب مشاوره‌ای و حقوقی می‌گوید: در رفتار ما و ارتباطاتمان روابط ریاضی و قانون مندی موج می‌زند.
1) بین افزایش مزاحمت‌های خیابانی و موهای رنگ شده نمایان در ویترین سر ارتباط تنگی وجود دارد.

2) بین سکوت زن در قبال تماشای فیلم‌های مبتذل توسط مردان و سرد مزاجی و دلبستگی شوهرش نسبت به زن، ارتباط و همبستگی وجود دارد.
3) بین ناز و عشوه در رفتار و صدا با مرد غریبه و چشم چرانی و تجاوز به عنف ارتباط شدیدی وجود دارد.
4) بین بالا رفتن مانتو و پایین آمدن حیا زن و عفاف اجتماعی ارتباط وجود دارد.
5) بین روابط مختلط فامیلی و دل مشغولی زنان به مردان نامحرم و مردان به زنان نامحرم همبستگی معناداری وجود دارد.
6) زناشویی ناموفق = سه هفته آشنایی + سه ماه عاشقی + سه سال جنگ + سی سال تحمل.
7) بین سکوت زن و خاموش شدن مزاحمت‌های تلفنی ارتباط وجود دارد.
8) بین برخی اختلالات روانی و مزاحمت‌های ناموسی همبستگی وجود دارد.
9) بین عشق‌های بیمار گونه و اضطراب و اختلال شخصیت، رابطه تنگاتنگی وجود دارد.
10) بین داشتن همسر صالح و سالم، و سلامت روانی-جنسی شریک زندگی ، همبستگی وجود دارد.
11) بین تحریک شهوت مرد در روابط بی مرز زن و مرد با از کار افتادن دو سوم عقلش ارتباط مثبت وجود دارد.
12) بین اقتدار مرد و حفظ ناموسش رابطه معنا داری وجود دارد.
13) بین مردانگی مرد ( نداشتن رفتار و منش و جسم و ظاهر مردانه) و آلوده نشدن همسر به روابط نامشروع همبستگی معناداری وجود دارد.
14) بین اعتیاد به استمناء مرد یا زن با اضطراب آن‌ها ارتباط زیادی وجود دارد.
15) بین تربیت پسرانه برای دختر و تربیت دخترانه برای پسر و اختلالات روانی و جنسی آن‌ها همبستگی وجود دارد.
16) بین پوشش نامناسب خواهر و مادر در منزل و بلوغ زود رس کودکان همبستگی وجود دارد.
17) بین شوخی‌های جنسی والدین نزد فرزندان و انحراف جنسی آنان و یا بلوغ زود رس کودکان ارتباط زیادی وجود دارد.
18) بین شوخی‌ با اندام تناسلی کودک و انحرافات جنسی او ارتباط زیادی وجود دارد.
19) بین تجاوز(چشمی، لمسی، زنا) به ناموس دیگران و تجاوز به ناموس فردی که تجاوز کرده، ارتباط تنگی وجود دارد.
تا به کی ای دل دیوانه به دام هوسی***نگذاری که من آسوده برارم نفسی
که به دنبال سرزلف بتان می کشیم***که عنانم بسپاری تو به هر خارو خسی
ای دل از خواهش بی جای تو بیچاره شدم***می برم شکوه ات آخر به بر دادرسی
نیست همدردی که بردارد ز غم بار کسی***درجهان یارب نیافتد کارکس برناکسی
سوزد و گرید و افروزد و نابود شود***هر که چون شمع بخندد به شب تار کسی
هیچ کس جانا نمی سوزد چراغش تا به صبح***پرمخند ای صبح صادق به شب تار کسی
بی جهت هرگز نمی گردد کسی یار کسی***یار بسیار است تا گرم است بازار کسی
ما به یک لقمه نان و کهن جامه خود ساخته ایم***چشم امید نداریم به احسان کسی
گر کباب جگر خویش بباید خوردن***بخور و در گذر از بره بریان کسی
هرکه افتد نظرش در پی ناموس کسی***پی ناموس وی افتد نظر بوالهوسی
بی گمان دست برآغوش نگارش ببرند***هرکه یک بوسه ستاند زلب یار کسی
کاش معشوق زعاشق طلب جان می کرد***تاکه هر بی سرو پایی نشود یار کسی

پی نوشت :
1. محمدحسین قدیری، ماهنامه خانه خوبان، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، ش57.

 

 




موضوع مطلب :