برای دانلود کلیک کنید برای دانلود کلیک کنید فروردین 93 - معرفت
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
معرفت
یکشنبه 93 فروردین 31 :: 1:10 عصر ::  نویسنده :

هو

هشدار

 

Tìº ÐSØÆ kÓÞÓC Þ ÍCß×ÓC ï¾ pRDÇN Þ ÙÇÜìF phD¿N Þ øÜëq Þ ßèÎ Þ H·Î DìÛlÎC ÷DìeÎC DØÛC CßØϵC
Ý× ÷p¿»× Þ lëlz ECnµ ÷phÑC ï¾ Þ D×D®d ÚßÇë ÙR Cp¿¥× æCpO¾ Xìèë ÙR éNDGÛ oD¿ÇÎC HWµC
(20) oÞp»ÎC ´DO× ÓC DìÛlÎC ÷DìeÎC D× Þ ÚCߨo Þ éÏÎC

éÏÎC íϵ ÈÎm ÚC DçCpGÛ ÚC ÐG Ý× EDOÆ ï¾ ÓC ÙÇw¿ÛC ï¾ Ó Þ §oÓC ï¾ øGì¥× Ý× ED¤C D×
(22) pìwë

(23) oßi¾ ÍDOi× ÐÆ Heë Ó éÏÎC Þ ÙÆDNA DØF Cßdp¿N Ó Þ ÙÇND¾ D× íϵ CßvDN ÔìÇÎ

ÚÞr¾C Þ DØz ÚDì× ok ízÞp¾pi¾ Þ íOvpJ ÐØWN Þ í×pÊpv Þ êqDF DèÜN DìÛk íÊlÛq lìÛClF
,kpFí× Þp¾ íO¿Ëz ok Co ÚCqoÞD¡Æ ¢Îߥe× éÆ íÛCoDF lÜÛDØç ,PvC ÚClÛqp¾ Þ ÍCß×C ok íGϬ
ok Þ !kßzí× æDÆ éF ÐëlGN xKv ;íÜìFí× ÌÛokoq Co ÚA éÆ êCéÛßËF kßzí× È¡h xKv
´DO× rV êrìZ DìÛk íÊlÛq (ÍDd pç éF) Þ ;íèÎC êD¨o Þ Mp¿»× Dë PvC lëlz ECnµ ,MphA
(20) !PwìÛ Hëp¾
 

qC ÐG DèÛA õØç éÇÜëC pË× lçkíØÛ êÞo DØz kßVÞ ok éÛ Þ Ýì×q ok (éOvCßhDÛ) íOGì¥× bìç
(22) !PvC ÚDvA Clh êCpF p×C ÝëC Þ ;PvC PGR °ß¿e× cßÎ ok ÙìÜëp¾DìF Co Ýì×q éÇÛA

PvC ækCk DØz éF éaÛA éF Þ ,lëoßiÛ ÀvDN lëCækCk Pvk qC éaÛA êCpF éÆ PvC ÚA p¬DiF ÝëC
(23) !koClÛ PvÞk Co ízÞp¾pi¾ pGÇO× bìç lÛÞClh Þ ;lìzDGÛ ÚD×kDz Þ éOwGÎk

 

 




موضوع مطلب :


یکشنبه 93 فروردین 31 :: 12:40 عصر ::  نویسنده :

هو

« نقـش ولایـت و امامت »
حضرت فاطمه سلام الله علیها:
خداوند، ایمان را بر شما واجب کرده تا از شرک پاک شوید... و فرمانبرى از ما را واجب کرده تا نظام یابید و پیشوایى ما را واجب کرده تا از پراکندگى امان یابید.
کتاب من لا یحضره الفقیه : ج 3 ص 567 ح ، 4940 / دانشنامه قرآن و حدیث : ج 9 ص 546

 




موضوع مطلب :


شنبه 93 فروردین 30 :: 3:38 عصر ::  نویسنده :

هو

مقام انسان بالاتر از فرشته پاین تر از حیوان


عبدالله بن سنان می گوید: از امام صادق (ع) پرسیدم ملائکه بالاتر هستند یا فرزندان آدم؟ آن حضرت در جواب، سخن امیرالمؤمنین علی (ع) را نقل فرمود: “خداوند در فرشتگان عقل بدون شهوت قرار داد و در حیوان شهوت بدون عقل و در انسان عقل همراه با شهوت؛ پس اگر عقل انسان بر شهوتش پیروز گردد او از ملائکه برتر است و اگر شهوتش بر عقل او پیروز گردد او از حیوان فروتر و پست تر است”.


منبع شیخ حر عاملی، وسائل الشیعة، ج 15، ص 209 

 




موضوع مطلب :


شنبه 93 فروردین 30 :: 3:20 عصر ::  نویسنده :

هو

« شناخت حق مادر »
امام سجّاد علیه السلام:
حقّ مادرت بر تو این است که بدانى او تو را در جایى حمل کرده است که هیچ کس دیگرى را حمل نمی‌کند و از میوه دلش آن به تو داد که هیچ کس به دیگرى نمی‌دهد.
امالى صدوق ، ص453 / آینه یادها : ص 178
 



موضوع مطلب :


شنبه 93 فروردین 30 :: 12:47 عصر ::  نویسنده :

هو

اگر خری به جایگاه رفیع و پست مهمی برسد

یک روز ملا نصر الدین برای تعمیر بام خانه خود مجبور شد مصالح ساختمانی را بر پشت الاغ بگذارد و به بالای پشت بام ببرد. الاغ هم به سختی از پله ها بالا رفت. ملا مصالح ساختمانی را از دوش الاغ برداشت و سپس الاغ را بطرف پایین هدایت کرد. ملا نمی دانست که خر از پله بالا می رود، ولی به هیچ وجه از پله پایین نمی آید. هر کاری کرد، الاغ از پله پایین نیامد. ملا  الاغ را رها کرد و به خانه آمد که استراحت کند. در همین موقع دید الاغ دارد روی پشت بام بالا و پایین می پرد. وقتی که دوباره به پشت بام رفت، می خواست الاغ را آرام کند که دید الاغ به هیچ وجه آرام نمی شود. برگشت و بعد از مدتی متوجه شد که سقف اتاق خراب شده و پاهای الاغ از سقف آویزان شده است. بالاخره الاغ از سقف به زمین افتاد و مرد. بعد ملا نصرالدین گفت لعنت بر من که نمی دانستم که اگر خری به جایگاه رفیع و پست مهمی برسد، هم آنجا را خراب می کند و هم خودش را می کشد.




موضوع مطلب :


شنبه 93 فروردین 30 :: 12:6 عصر ::  نویسنده :

هو

آثار تربیتی لقمه حلال

حاکمی به واعظی گفت: این که می گویند لقمه حلال در نطفه اثر دارد، بی خود است. من لقمه حرام به بچه‌ام دادم پسر خداشناسی شده و تو لقمه حلال دادی او بی دین شده است. واعظ حاضر جواب گفت: اون حرف درست است یه روز من مهمون تو بودم از لقمه تو خوردم پسر بد شد و زمانی تو مهمان من شدی از غذای حلال من خوردی بر نطفه‌ات اثر گذاشت و پسرت خوب شد.[1]
دو نکته تربیتی‌
1- ائمه(ع) به کسب و کار و لقمه حلال سفارش زیادی کرده‌اند، لقمه حرام منشاء خشونت، بزهکاری و پاگذاشتن روی وجدان و فطرت می‌شود. امام حسین فرمود این لشکر به خاطر این که شکم هایشان از حرام پر شده است، چشم و دل شان کور شده‌است.

2- تربیت کودک در واقع از قبل از انعقاد نطفه شروع می‌شود با مراقبت از خوراک های غذایی، فکری و معنوی برای اطلاع بیشتر به کتاب ریحانه بهشتی نشر جامعه الزهراء رجوع کنید.

پی نوشت :
1.نرم افزار حکایات و شوخ طبعی‌های طلبگی، سایت گفتگوی دینی( موجود برای دانلود در این سایت)

 




موضوع مطلب :


شنبه 93 فروردین 30 :: 12:5 عصر ::  نویسنده :

هو

دانلود کتاب ونرم افزار نیش ها و نوش ها

نرم افزار «نیش‌ها و نوش‌ها»
نرم افزار «نیش‌ها و نوش‌ها» ، مجموعه‌ای از هشدارهای روان‌شناختی به همراه معرفی نکات مهم و کلیدی برای یک «زندگی عاقلانه و شادمانه» در قالب کتاب، سایت و نرم افزار است. این نرم افزار عمدتاً بر مبنای مشاوره های واقعی و مشاهدات نگاشته شده، و به «مشکلات و چالش‌های جوانان در سنین بلوغ»، «آمادگی برای زندگی مشترک»، «مشکلات دوران خواستگاری، نامزدی و ازدواج» ، «مشکلات پس از ازدواج و آداب بهتر زیستن»، «سوء استفاده ها و خیانتهای طرفین در زندگی مشترک» ، «مشکلات ازدواجهای مدت دار و یا اختلافات سنین» و ... در قالبی بسیار زیبا و با لحنی شیرین پرداخته است. و برای اولین بار در اینترنت توسط انجمن گفتگوی دینی وابسته به مرکز ملی پاسخگویی به صورت رایگان عرضه می گردد.
همچنین به دلیل استفاده از منابع غنی علمی و آموزشی در آن به دانشجویان رشته روان شناسی، مشاوران و مراکز مشاوره و تربیت مربی نیز توصیه می‌شود.
این نرم افزار به سهم خود خواسته باری از دوش‌ها بر دارد و نهایت سعی خود را مبذول داشته است و مشکلات مانند زخم عمیقی است که با مرهم این نرم افزار التیام نمی یابد اما کسب آگاهی و افزایش شناخت بی شک به قدر خود می تواند طعم زندگی شیرین را به ما بچشاند.
بخش‌های اصلی نرم افزار
1- مصرع اول( خانم ها): شامل نکات و هشدارهای روان شناختی برای زنان و دختران نوجوان و جوان است.دراین بخش 103 هشدار در 6 قسمت ازدواج تاریخ دار ، ازدواج ، دام ها ، گوناگون ، زندگی زناشویی و مشکلات بیوه زنان ارائه شده است.

2- مصرع دوم(آقایان): شامل نکات و هشدارهای روان شناختی برای مردان و پسران نوجوان و جوان است.در این بخش61 هشدار در 4 قسمت ازدواج ،خانواده ، قبل از ازدواج و گناه ارائه شده است.
3- بیت کامل( خانواده): شامل نکات تربیتی و هشداری های روان شناختی مشترک برای زنها و شوهرهاست.در این بخش70 هشدار در 4 قسمت ارتباط زن و شوهر، تربیت فرزند ،قبل و حین ازدواج و آیین بهتر زیستن ارائه گردیده است.
دانلود این نرم افزار: http://www.askdin.com/thread12940.html
دانلود کتاب هشدار برای کبری( مخصوص خانم ها) http://www.askdin.com/thread33366.html




موضوع مطلب :


شنبه 93 فروردین 30 :: 11:47 صبح ::  نویسنده :

هو

اجابت در خواست مادرتوسط فرزند شهید

هنگامی که علی اکبر را داخل قبر گذاشتند، او را به علی اکبر حسین (ع) قسم دادم و گفتم: «پسرم! چشمانت را باز کن تا یک بار دیگر تو را ببینم. آن گاه چشمانش را باز کرد» و این چنین شهید علی اکبر صادقی، پیک لشکر 27 محمد رسول ا... آخرین درخواست مادرش را اجابت کرد و برای ما تصاویری به یادگار گذاشت که بدانیم «شهدا زنده اند».  شهید علی اکبر صادقی
منبع : سایت صبح




موضوع مطلب :


شنبه 93 فروردین 30 :: 11:44 صبح ::  نویسنده :

هو

سرور تمام زنان  

حسن بن زیاد عطّار گوید: به امام صادق ع گفتم: آیا قول پیامبر اسلام صکه فرمود: فاطمه س سرور زنان بهشت مى‏باشد، به این معناست که او سرور و سیّد زنان زمان خود بوده است؟ امام صادق ع فرمود: حضرت مریم ع سرور زنان زمان خود بوده است، و فاطمه س سرور تمام زنان بهشتى، از اوّلین و آخرین آنها مى‏باشد.پس پرسیدم: معنى فرمایش رسول خدا صکه گفت: حسن و حسین سرور جوانان بهشت هستند، چیست؟امام فرمود: به خداوند سوگند آن دو، سرور و بزرگ تمام جوانان بهشت، از اوّلین و آخرین آنها هستند.
بحارالانوار ج43 ص21، زندگانى حضرت زهرا علیها السلام، ترجمه بحار الأنوار ،ص:198




موضوع مطلب :


شنبه 93 فروردین 30 :: 11:42 صبح ::  نویسنده :

هو

بازگشت به سرآغاز هستی


 
قرآن :
وَمَا خَلَقْنَا السَّمَآءَ وَالْأَرْضَ وَمَا بَیْنَهُمَا بَاطِلاً ذَلِکَ ظَنُّ الَّذِینَ کَفَرُواْ فَوَیْلٌ لِّلَّذِینَ کَفَرُواْ مِنَ النَّارِآیه شماره 27  از سوره مبارکه ص


ترجمه : و ما آسمان و زمین و آن چه را میان آنهاست بیهوده نیافریدیم، این، پندار کسانى است که کفر ورزیدند، پس واى از آتش (دوزخ) بر کسانى که کافر شدند!


شرح : در جهان بینى الهى، آفرینش هدفدار است. «ما خلقنا... باطلا» و در بینش غیر الهى، آفرینش بى هدف است. «ذلک ظن الّذین کفروا»
چون نظام هستى بر اساس حقّ است پس داورى نیز باید بر اساس حقّ باشد تا نظام قانون با نظام آفرینش همسو باشند. «فاحکم... بالحقّ... و ما خلقنا... باطلا»
در تمام هستى، هیچ ذرّه‏اى بیهوده خلق نشده است. «ما خلقنا السماء و الارض و ما بینهما باطلا»
کفّار براى اعتقادات خود دلیل ندارند بلکه تکیه‏گاهشان ظن و گمان است. «ظن الّذین...»
چون آفرینش هدفدار است، هرگز رها نمى‏شود و تا روز قیامت و رسیدن مؤمن و مفسد به پاداش و کیفر ادامه دارد. «و ما خلقنا... باطلا... فویل للّذین کفروا من النار»




موضوع مطلب :


1   2   3   4   5   >