برای دانلود کلیک کنید برای دانلود کلیک کنید ازدواج یا تحصیل - معرفت
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
معرفت
چهارشنبه 93 تیر 25 :: 2:25 عصر ::  نویسنده :

هو

ازدواج یا تحصیل؟ 

تعداد خانم هایی که ازدواج نکرده اند و سنشان بالارفته، متاسفانه زیاد است. گاهی ممکن است علت دست خود آدم نباشد و بحث قسمت باشد. مثلا یکی اصلا خواستگار ندارد و هیچ مانعی از طرف شخص نبوده، ولی یک وقت هم هست که خواستگار دارند، متاسفانه یا توقعات بالا یا توقعات بالای خانواده، گاهی وسواس، گاهی آرمان گرایی، گاهی تحصیلات.
خانم! تحصیلات برای شما نمی تواند مانع باشد برای آقایان چرا. آقایی که ترم دو است و کارشناسی می خواند و شش ترم دیگر دارد سربازی هم دو سال دارد، حالا ازدواج کند مشکل زیاد دارد، واقعیتی است، ولی خانم ترم یک و دو را که رد کرد و پایش را سفت کرد، می تواند ازدواج کند. عزیزان ازدواجتان را به تاخیر نیندازید طوری نشود که سن بالا برود و فرصت ها از دست برود. حضرت رسول (ص) فرمودند: انَّ الابکارَ بِمَنْزِلَةِ ثَمَرٍ علی الشجرهِ اذا ادرکَ ثِمَارُهَا فَلَمْ تشتن أَفْسَدَتْهُ شَمْسُ وَ نفرته ریاحی: «دوشیزگان مثل میوه درخت هستند نور خورشید آنها را خراب می کند و بادها این ها را به این ور و آن ور می برند.» گله نکنید عزیزان واقعیت جامعه است. حالا سؤال می کند سی ساله ام و دوشیزه هستم و می خواهم ازدواج کنم چه کار کنم؟ [1]
نکته: نادان ترین افراد کسانی هستند که به مصلحت دیگران ازدواج می کنند.

پی نوشت :
1. حسین، دهنوی، پایگاه اطلاع رسانی شبکه سه سیما، 9/9/92

 

توصیه به والدین عزیز

1ـ بدانید هر چه زودتر تلاش کنید تا پس از بلوغ (جسمی، عاطفی، اجتماعی و...) فرزندانتان از نعمت داشتن همسر بهره مند شوند این کار به نفع آن ها است.
2ـ بدانید هر اندازه در فراهم شدن زمینه های ازدواج دختر و پسرتان گام های مثبت بردارید، به همان اندازه سعادت و خوشبختی آنها را فراهم کرده اید.
3ـ بدانید که شما در قبال فرزندانتان مسئولید
4ـ والدین عزیز؛ به دختر و پسرتان هم در انتخاب همسر شایسته کمک کنید و هم در تأمین اقتصادی تشکیل زندگی مشترکشان یاری رسانید.
5ـ فرصت را از دست ندهید؛ به خصوص اگر فرزندتان دختر باشد که باید زرنگی به خرج دهید و مثل آن هایی نباشید که دخترشان را کنج خانه پشت پرده می نهند و دست روی دست می گذارند تا شاید خواستگاری پیدا شود. کمک از واسطه راز دار، آموزش مهارت های هنری زنانه، فراگیری مهارت های ارتباطی و حضور فعال در جمع زنان، با سر و وضع مناسب زمنیه ساز خوبی هستند.
6ـ پدر و مادر عزیز سنگ اندازی و اشکال تراشی چرا؟! از روی خودخواهی و هوای نفس تیشه بر ریشه سعادت فرزندانتان نزنید و با کج سلیقگی و بهانه های خلاف عقل و شرع و اعمال نظرهای غلط و دخالت های بی جا، باعث بدبختی و تباهی آن ها نشوید.
7- آنان را مجبور نکنید با کسی که خود انتخاب می کنید و آن ها راضی نیستند، ازدواج کنند.
8ـ ایشان را کمک کنید تا با مشاور ازدواج در این باره گفتگو کند. [1]

پی نوشت :
1.
       سایت مشاوره دات ارگ، 7/9/92

 




موضوع مطلب :