برای دانلود کلیک کنید برای دانلود کلیک کنید مهر 92 - معرفت
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
معرفت
چهارشنبه 92 مهر 24 :: 8:24 عصر ::  نویسنده :

بنام خدا

دیدار مادر واجب تر است

شبی در عالم خواب دیدم که جواد به من گفت: « مادرم! شما شبهای جمعه دیگر سر قبر من نیایید ، چون ما شبهای جمعه به کربلا می رویم ، وقتی شما می آیید ، امام حسین علیه السلام می فرمایند: « شما بازگردید ، دیدار مادرتان واجب تر است »
 مادر شهید جواد خانجانی




موضوع مطلب :


سه شنبه 92 مهر 23 :: 7:27 عصر ::  نویسنده :

بنام خدا

غصّه‏ های شادى زا

غصّه بر عیب‏هاى خود
غصّه بر گناه‏
غصّه بر هر خیر از دست رفته‏
غصّه خوردن از یاد قیامت‏
اندوه بر مصیبت‏هاى اهل بیت علیهم السلام‏
اندوه بر مصیبت‏هاى مؤمنان‏
اندوه بر مصیبت‏هاى خانواده و دوستان‏ [1]
تذکر: برای مطالعه بیشتر به سایت حدیث نت رجوع کنید

پی نوشت :

[1] . محمدی ری شهری، محمد، الگوی شادی از نگاه قرآن و حدیث، دارالحدیث، 1391.




موضوع مطلب :


سه شنبه 92 مهر 23 :: 7:25 عصر ::  نویسنده :

بنام خدا

 

ازدواج آسان

 

خاطره همسر شهید آوینی

زمان ما هم مثل همیشه رسم و رسوم ازدواج زیاد بود و تجملات بیداد میکرد.
ولی ما از همان اول ساده شروع کردیم،خریدمان یک بلوز و دامن برای من بود و یک کت وشلوار برای مرتضی.چیز دیگری لازم نمی دانستیم!
به حرف و حدیثها و رسم و رسوم هم کاری نداشتیم،خودمان برای زندگیمان تصمیم می گرفتیم.همین ها بود که زندگی را زیباتر میکرد.

شه
ید سید مرتضی آوینی




موضوع مطلب :


سه شنبه 92 مهر 23 :: 7:22 عصر ::  نویسنده :

بنام خدا

رعایت حقوق و نیازهای روحی همسران

  

امام باقر (ع)
زاهد نمایان و تنگ نظرانی که عبادت و تقوا را در انزوا و کسالت و جمود می بینند و با ترک شؤون زندگی و رفتارهای اجتماعی در صدد راهیابی به مقامات معنوی هستند! واقعیات حیات را نادیده گرفته و به جای پیروی از تمامیت وحی، تشخیصهای نادرستشان را، ملاک حق می شمرند، تشکیل زندگی خانوادگی را مانع وصول به حق پنداشته و رعایت حقوق و نیازهای طبیعی و واقعی همسران را در خور دنیا گرایان می دانند! و در جهت ضدیت با فطرت و طبیعت و نظام هستی بر می خیزند، اما در مکتب اهل بیت (ع) و در زندگی امام باقر (ع) اثری از این گونه حرکتها نیست، بلکه هر حقیقتی در جای خود مورد توجه قرار گرفته است.از آن جمله نیازهای روحی همسران است که معمولا در نگاه انسانهای سطحی مورد غفلت و بیمهری قرار می گیرد، ولی در زندگی امامان (ع) به عنوان یک واقعیت مورد توجه بوده است.
گروهی از مردم به حضور امام باقر (ع) رسیدند، در حالی که امام خضاب کرده بود.
تازه واردان، از علت خضاب کردن آن حضرت، جویا شدند.
امام (ع) فرمود: چون زنان از آراستگی شوهر خویش شادمان می شوند، من برای همسرانم خضاب کرده و خود را آراسته ام. - زندگی سیاسی امام باقر (ع)- ترابی، احمد

http://www.hawzah.net/fa/article/articleview/3802?ParentID=74923




موضوع مطلب :


دوشنبه 92 مهر 22 :: 8:25 عصر ::  نویسنده :

بنام خدا

نحوه بیان مسایل جنسی برای نوجوانان


غریزه جنسی یکی از غرایز نیرومند،‌ حساس و زندگی ساز انسان است و در حیات روانی و جسمانی او تاثیرات به‌سزایی دارد. برخی از رفتارها و برخی بیماریهای جسمانی و روانی نیز از این غریزه مایه می گیرد. از همین رو، اگر عاقلانه و به طور صحیح پرورش یابد زندگی قرین خوشی و آسایش می گردد و اگر در طریق افراط و تفریط واقع شود، ممکن است صدها ضایعه جسمانی و روانی به دنبال بیاورد «مرحله‌ نوجوانی و جوانی مهمترین و حساس ترین دوره‌ زندگی انسان است که با بلوغ و دوره‌ شکوفایی همراه است و نوجوان و جوان با بحرانهای زیادی روبرو است.» لذا امر تربیت، هدایت و تعدیل غریزه جنسی نوجوانان و جوانان امری بس خطیر و حساسی است، که ظرافت های خاصی را می طلبد و باید با علم و درایت کافی صورت پذیرد  .

دوره نوجوانی

این مرحله که با بیداری غریزه‌ جنسی و بلوغ همراه است، از حدود 11تا 12سالگی آغاز می شود. اساس بلوغ، فعال شدن غده های جنسی است که در اثر این فعالیت، دگرگونی ویژه ای در نوجوان پدید می آید، و با یک سری علائم و تظاهرات جسمانی و روانی توام است. نوجوان به علت این انقلاب عظیم جسمی گاهی دچار تنش غریزه شده و تجلیات و تمایلات جنسی در وجودش اوج می گیرد. این حساسیت شدید از حدود 15سالگی آغاز و تا 19سالگی ادامه می یابد.

نوجوانان غالباً با والدین و مربیان در رابطه با مسایل جنسی ارتباط مناسبی ندارند و نمی توانند سوالات خویش را با آنان بی پرده میان بگذارند، در نتیجه یا مشکلات خود را در دل نگه می دارند یا از دوستان و معاشران خود سوال می کنند. باید بدانیم که رفتار جنسی و احساس نیاز و تمایلات جنسی، فقط منحصر به بیداری این غریزه نیست، بلکه رفتار جنسی در انسان ها تحت تاثیر دو عامل هورمون ها و تجربه و یادگیری است.

آغاز بیان مسایل جنسی

هنگامی که احساس کردید، غریزه جنسی نوجوان تا حدی بیدار گشته و در معرض انقلاب و دگرگونی است، می توانید به مناسبت هایی رشته سخن را در دست گرفته و به زبان ساده و اما در عین حال سربسته، به بیان مسایل جنسی، بپردازید. به عنوان مثال به او بگویید: می دانم که اکنون به جایی رسیده ای که شاید افکار گوناگونی در مغزت ایجاد می شود، گاهی حالت تحریک به تو دست می دهد و میل داری شخص دیگری را لمس نمایی و اینها هیچ مانعی ندارد و مقدمه ای برای کامل شدن توست، اما شرایط زندگی و تحصیلات تو اکنون اجازه ازدواج نمی دهد، مواظب باش به دام فساد نیفتی.

به منظور اجتناب از برخورد غیر منتظره، علامت های بلوغ و احتلام های شبانه و وجوب غسل را بر او تشریح کنید و به او بگویید که این گونه رؤیاها و احتلام ها طبیعی است، و هیچ وقت نباید احساس گناه کند. اولیاء و مربیان باید عواقب و خطرات انحرافات جنسی را برای نوجوانان خود توضیح دهند. باید بدانیم که بسیاری از نوجوانان در اثر معاشرت با دوستان ناباب و آلوده، استمنا را تجربه کرده اند، و یا در آستانه ابتلا به آن هستند، ولی در عین حال فراموش نکنید که باید به آنها حسن ظن داشت و با سعه صدر با آنها رفتار کرد. برخی از آنها به غلط می اندیشند که بر اساس یک نیاز جسمی و جنسی و ناخودآگاه به این کار دست می زنند، در حالی که در بررسی های پزشکی و روان شناسی نشان داده است که نه تنها خودداری از ارضاء تمایلات جنسی تا دوره‌ روابط زناشویی و ازدواج، مطلقاً ضرری ندارد، بلکه سبب کامل تر شدن رشد جسمی و روانی شخص می گردد.

باید به نوجوان و جوان تفهیم کنیم که عفیف و خویشتن دار باشد و بداند که حفظ و صیانت غریزه جنسی از سرمایه ها و امانت های الهی است و ارضاء آن به گونه ای مشروع از اهم واجبات است. او باید وظایف جنسی دوران بلوغ و پس از آن را بداند، از فیزیولوژی جنسی و اخلاق جنسی به صورت معقول سردرآورد و به تعدیل غریزه بپردازد.

ضرورت های اولیه در تربیت جنسی

1. شناخت نوجوانان و جوانان از نظر ابعاد زیستی، جسمانی، غریزی، اخلاقی، عاطفی و غیره.

2. شناخت مسایل و مشکلات و رفتار آنان.

3. توجه به نوع فرهنگ و شرایط اقلیمی و جغرافیایی آنها.

4. تماس و ارتباط نزدیک با آنها، جهت برقراری زمینه انس و تفاهم برای امکان پذیر بودن تربیت.

5. اعلام محبت و دوستی مکرر به آنها، تا باور کنند که محبوب ما هستند.

6. برنامه ریزی برای تربیت آنها بر اساس تدریج و مرحله ای بودن و در نظر گرفتن این که هر مرحله ای اقتضائاتی دارد.

7. توجه به شخصیت نوجوان و جوان و رعایت احترام آنها بر اساس اصل کرامت ذاتی انسان.

8. داشتن باور کافی به این امر که نوجوان و جوان قابل هدایت است و شور و شر امروزی او نباید ما را مایوس سازد.

9. داشتن اعتدال و در نظر گرفتن مصحلت، و انعطاف پذیر و شکیبا بودن در برابر آنها.

نکته: اگر به عنوان یک مربی انجام وظیفه می کنید، حتماً این نکته را در نظر قرار دهید، که رده های سنی و شرایط فرهنگ های مختلف، بیان های متفاوتی را می طلبد، به این باره یک نوجوان سوم راهنمایی یا جوان سوم دبیرستانی تفاوت بسیار دارد، پس در تعلیم و تربیت به عنصر آگاهی به زمان، موقعیت شناسی و محیط شناسی، تحولات جامعه و توجه داشته باشیم. امام علی ـ علیه السلام ـ می فرماید: «ینبغی لمن عَرَفَ الزمان ان لا یأمن الصُّروفَ و الغِیْرَ، کسی که عارف به مقتضیات زمان است و از دگرگونی های پیگیر و مستمرش آگاهی دارد، شایسته است هرگز خویشتن را از تحولات و تغییرات اجتناب ناپذیرش در امان ندارد.» اگر بتوانید مسایل جنسی را در محیط آموزشگاهی و با تفکیک رده های سنی، البته با سنجیدن تمام شرایط بازگو کنید، بهتر و شاید لازم و ضروری است.

روش ها

نوجوان و جوان را با مدارا و مماشات، موعظه ها و نطق های اخلاقی و با انگشت نهادن بر نقاط فطری و وجدانی او که در این سن بیدار است با خود همراه کنید، بکوشید از تعریض و کنایه و داستان سرایی، به کار گیری امثال و حکم، بازگویی عبرتها، ترساندن به جا، دادن جایزه،‌ قهر کوتاه مدت روش تساهل و تسامح استفاده کنید. توجه داشته باشید هرگز آنها را مایوس نسازید، بلکه همیشه روح امید را بر کالبد وجودشان بدمید. باید توجه داشت که در برخورد با نوجوانان و جوانان نباید آنها را پیوسته سرزنش و ملامت کرد، ‌چرا که لجاجت و عصیان آنها را بر می انگیزاند. امیر مومنان علی ـ علیه السلام ـ می فرماید: «زیاده روی در ملامت و توبیخ، آتش لجاجت را شعله ور می سازد.» برنامه های تبلیغی و تربیتی باید به گونه ای باشد که کرامت و عزت نفس، اراده و اعتماد به نفس و ایمان و معنویت آنها را تقویت کند،‌ محرک های ناهنجار جنسی محیط اطراف را حذف و به آنها توصیه کنید در اوقات فراغت خود به تفریحات سالم و ورزش برای تقویت جسم بپردازند.

خیلی لازم و ضروری است که در برنامه های تفریحی و ورزشی آنها شخصاً شرکت کرده و در لابه لای آن برنامه ها و در مواقع و فرصت های مناسب به بیان مسایل مورد نیاز بپردازید.

نویسنده : کاظم رجبی صدیقی

منبع : حوزه علمیه استان تهران




موضوع مطلب :


یکشنبه 92 مهر 21 :: 3:51 عصر ::  نویسنده :

بنام خدا

برنامه ریزی و اجرای برنامه ها

برنامه ریزی یک امر است و اجرای آن هم امری دیگر . عوامل متعددی در برنامه ریزی و اجرای آن دخالت دارند:
انگیزه ها ،مشوق ها،نگرش ها،الگوها،ناظران ،امکانات ،اهداف،ارزش گذاری هاو انتظارات و.....
به عنوان نمونه ما در برای حضور در کلاس برنامه دقیق تری داریم تا رفتن مثلا به ورزش چون آنجا حضور و غیاب و نظارت و امتیاز منفی در کار است یا از سویی مشوق هایی چون دوستان آن جا حضور دارند.
برای رویارویی با مشکل یاد شده گام های زیر را بردارید:
1- بازنگری برنامه زیر نظر مشاور: گاهی خود برنامه ای که ما می ریزیم ایراد اساسی دارد. مثلا اهدافی که انتخاب می کنیم بسیار بلندمدت اند یا با امکانات و توانایی ها و استعدادهای ما همخوانی ندارند. اگر خشت اول را کج بگذاریم تا ثریا دیوارما کج می رود. در مثل هم گفته اند بار کج به مقصد نمی رسد. اجازه دهید مدتی زیر نظر مشاور باشیم. ما مثل ماشینی هستیم که باطری خالی کرده ایم باید با باطی کمکی یا هل روشن بشویم. تا روشن نشده ایم و در مسیر قرار نگرفته ایم از مشاور جدا نشویم.
2- فهرست کردن فواید: کاری را که برایش برنامه می ریزیم باید فایده داشته باشد تا انگیزه ما قوی شود. این فواید را فهرست کنید و مرور.
3- انگیزه کاذب: گاهی ما در برنامه ریز گرفتار انگیزه کاذب هستیم. مثلا با این که در زمینه طراحی استعداد نداریم تلاش می کنیم طراح شویم. شناسایی استعداد ها و علاقه ها گام مهمی در اجرایی کردن برنامه دارد. گام زدن در مسیر استعداد و علاقه خود پاداش محسوب می شود و ضمانت اجرایی می آورد.
4- یار چینی: برای رسیدن به هدف باید امکانات و همکاران و حامیان خود را در برنامه بچینیم. دقیقا مثل بازی فوتبال که برای رسیدن به مقصود یاران را می چینند و با همکار باهم یک هدف را دنبال می کنند. گاهی صرف این که برنامه خود را زیر نظر فرد با نفوذی انجام دهیم خود ضمانت اجرایی را تقویت می کند به عنوان نمونه وقتی دبیرمان نظارت دارد که ما چه کاری را شروع کردیم و سراغ می گیرد بهتر عمل می کنیم. گاهی ما حال کار به تنهایی نداریم ولی در جمع که همان کار را انجام می دهند قدرت بیشتری پیدا می کنیم «همنوایی» ما در سالن مطالعه یا زمین ورزش با دیگران کمک می کند برنامه را عملی کنیم
5- قرار داد مشروط: گاهی لازم است از تکنیک قرار داد مشروط کمک بگیریم یعنی با استاد یا ناظر یا مشاور قرار داد کتبی امضا می کنیم و خود را موظف به انجام برنامه به شکلا تدریجی ولی دائمی می کنیم. در قرار داد مشروط فرد مقابل جریمه هایی هم در نظر می گیرید. مثل شستن ظروف یا جریمه مادی .....
6- اعلان عمومی: یکی از تکنیک های رفتاری که در برنامه ریزی مهم است اعلان عمومی است وقتی به دیگران برنامه خود را اعلان می کنیم احتمال ادامه آن بیشتر از زمانی است که فردی عمل می کنیم.
7- برنامه مکتوب: برنامه مکتوب از برنامه ذهنی بهتر است. چون عینی تر است. تلاش کنید برنامه را جایی نصب کنید که در دسترس باشد مثلا به برد نصب کنید یا روی وایت برد بکشید یا در جدولی به دیوار اتاق بزنید.
8- ورزش: ورزش کردن و همنوایی و همراهی با ورزشکاران اراده ما را تقویت می کند. بنابراین ورزش را جدی بگیریم.
9- از کم شروع کنیم: برای حرکت مانند دنده عوض کردن ماشین جلو برویم اول آهسته برویم. تند رویی افراطی ما را خسته می کند باید آهسته و پیوسته برویم.
10- از همین الان: وقتی می گوییم بعدا شروع می کنم. در واقع باد خوردن بین تصمیم و عمل است و سبب سرد شدن شوق به کار است. نباید بگذاریم بین شوق و تصور فواید برنامه و اجرای آن فاصله بیفتد چون خطر اهمالکاری وجود دارد. افراد موفق بعدا بعدا در کارشان نیست. اما همین الان شروع کردن به معنی عجول بودن نیست.
11- فرار از پراکنده کاری :یکی از اموری که در تقویت ارادة مؤثر است، تمرکز بخشیدن به فعالیت‌های گوناگون زندگی است. باید از پراکنده کاری‌هایی که موجب به هدر رفتن نیروهای شما می‌شود جداً بپرهیزید. و سعی کنید کاری را که شروع کردید، به اتمام رسانید، و پس کار دیگری را شروع کنید.
12- تلقین به نفس :شیوه دیگری که در تقویت و استحکام اراده مؤثر است، تلقین به نفس است، به خود تلقین نمایید که اراده و توان این کار را دارید، در این صورت شکست مفهومی ندارد. و از جملات مثبت تأکیدی استفاده کنید و باخود بگویید: من می توانیم چون که اراده دارم و...تلقین کردن به معنی خالی بندی و بلف زدن نیست. چون ذهن ناهشیار ما قبول نمی کند و با ذهن هشیار تعارض پیدا می کنند بنابراین باید جنبه تدریجی روبه رشد بودن را لحاظ کرد و حالت آمادگی را حفظ کرد مثلا بگویید من امروز یک گام نسبت به دیروزم جلوتر رفتم.
13- کم کردن کارهای نیمه تمام: اگر ماشینی به گل بتپد باید بار اضافی آن را خالی کنیم کارهای متعدد نیمه توان به شکل هشیار و ناهشیار توان ما را می گیرند بنابراین باید بار اضافی را دور ریخت. برحسب اولویت و زمان متناسب برنامه بریزیم.
14- عبادت ها ؛ باشگاه اراده: نماز، روزه و خمس و...نقش زیادی در خودکنترلی و تقویت اراده ما دارند. از این نیرو معنوی کمک بگیریم.
15- رضایت خدا: رضایت خدا را در برنامه ها در نظر بگیریم و برای رسیدن به آن دعا، نذر، توسل کنیم.
16- وانمود کردن: از نظر دین و روان شناسی ثابت شده است که وقتی ما خودمان را به شکل افراد موفق در می آوریم بهتر عمل می کنیم تا تظاهر به شکست می کنیم و یا حالت افراد ناامید را به خود بگیریم.
17- وادار کردن: همه افراد میل به راحت طلبی دارند. نباید سست شد باید خود را وادار کنیم تا عادت به تنبلی و راحت طلبی را کنار بگذاریم. وقتی چند روزی این وادار کردن ادامه می بابد روزهای بعدی روان تر عمل می کنیم. مثلا روزه گرفتن در ماه رمضان.
18-صفات و تجارب موفق: فهرستی از توانایی ها و تجارب موفق خود را جمع آوری کنید و روزی سه بار به مدت 40 روز مرور کنید.
19-شکار زمان و مکان: برخی از زمان ها و مکان ها برای شروع یک برنامه استثنایی هستند. باید آنها را شکار کنیم. مثلا ماه مبارک رمضان وقت مناسبی برای شروع تلاوت قرآن یا گرفتن رژیم غذایی است.
20- محبوبیت افراد با اراده: روانشناسان معتقدند که اراده مظهر شخصیت انسان است. دقت کنید رفتار ما نقش مهمی در برخورد افراد با ما دارند افرادی که اهمال کار هستند و سست اراده از چشم دیگران می افتند و محبوبیت زیادی نخواهند داشت برخلاف افراد بااراده. افراد با ارداه رفتارشان برای دیگران قابل تفسیرتر است و همین امر آنها را محبوب تر هم می کند. و محبوبیت خود عاملی برای استمرار به برنامه و قتویت اراده است.
هدیه پایانی:
1- حضرت علی می فرمایند کار کمی که استمرار داشته باشد بهتر از کار زیادی است که تداوم نداشته باشد.
2- بله افراد موفق با همین کارهای تدریجی موفق شدند مثل وقتی که ما کم کم پول تو قلک می ریزیم.
3- «همت بلند دار که مردان روزگار از همت بلند به جایی رسیده اند»
4- در حدیث آمده: هرکس می خواهد قوی ترین مردم باشد توکل به خدا کند [1]

پی نوشت :

.[1] اسک دین دات کام،انجمن مشاوره.




موضوع مطلب :


یکشنبه 92 مهر 21 :: 3:48 عصر ::  نویسنده :

بنام خدا

خاطره شهید(عبادت خالصانه)

وقتی سید محمد برای معالجه زخم های شیمیایی در لندن به سر می برد ، شب ها در گوشه ای از بیمارستان به مناجات و توسل و دعا مشغول می شد .
یک بار پزشکش به طور تصادفی متوجه حالات او شد و سخت تحت تأثیر نیایش های او قرار گرفت .
با این که هم مسلک و هم زبان با سید محمد نبود ، ولی از سید خواهش کرد که به او اجازه بدهد بعضی از شب ها که سید در حال راز و نیاز است او هم در کنارش باشد .
از آن به بعد ، بعضی شب ها این پزشک مسیحی به کنار سید می آمد . سید ، مناجات می خواند و او هم گریه می کرد .
(
شهید صنیع خانی)




موضوع مطلب :


یکشنبه 92 مهر 21 :: 3:44 عصر ::  نویسنده :

بنام خدا

تیر های مرگ

امام باقر (ع) :   

أیُّها النّاسُ ، إنَّکُم فی هذهِ الدّارِ أغراضٌ تَنتَضِلُ فِیکُمُ المَنایا ، لَن یَستَقبِلَ أحَدٌ مِنکُم یَوما جَدیدا مِن عُمرِهِ إلاّ بانقِضاءِ آخَرَ مِن أجَلِهِ . ( بحار الأنوار، ج 78،ص179،ح59)


 اى مردم! شما در این سراى دنیا آماج تیرهاى مرگ هستید و هیچ یک از شما هرگز روز تازه اى از عمر خود را در پیش نگیرد، مگر با سپرى شدن یک روز دیگر از عمرش.

(تادر نهایت آخرین تیر به دنیای او پایان دهد )گریه‌آور




موضوع مطلب :


یکشنبه 92 مهر 21 :: 3:38 عصر ::  نویسنده :

بنام خدا

خدا وند متعال آشکار و نهان شما را می داند

 

 آیه شماره 54  از سوره مبارکه احزاب :إِن تُبْدُوا شَیْئًا أَوْ تُخْفُوهُ فَإِنَّ اللَّهَ کَانَ بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِیمًا

ترجمه :اگر چیزى را آشکار نمایید یا پنهانش کنید پس بى شکّ خداوند به هر چیزى داناست.

شرح : خداوند، نه تنها به اعمال ما، بلکه به همه چیز آگاه است. «فانّ اللّه کان بکلّ شى‏ء علیما»
علم خداوند به پنهان و آشکار امور یکسان است. «کان بکلّ شى‏ء علیما»
اگر بدانیم همه چیز براى او روشن است، ریا و نفاق چرا؟ «بکلّ شى‏ء علیما»
حفظ حجاب ظاهرى و برقراى رابطه‏ى پنهانى، نشانه‏ى بى‏ایمانى به علم خداست. «تبدوا شیئاً او تخفوه فانّ اللّه... علیما»




موضوع مطلب :


شنبه 92 مهر 20 :: 1:46 عصر ::  نویسنده :

بنام خدا

تمرکز بر هدف

کمانگیر پیر و عاقلی در مرغزاری در حال آموزش تیراندازی به دو جنگجوی جوان بود. در آن سوی مرغزار نشانه ی کوچکی که از درختی آویزان شده بود به چشم می خورد. جنگجوی اولی تیری را از ترکش بیرون می کشد. آن را در کمانش می گذارد و نشانه می رود. کماندار پیر از او می خواهد آنچه را می بیند شرح دهد. می گوید آسمان را می بینم. ابرها را. درختان را. شاخه های درختان و هدف را. کمانگیر پیر می گوید کمانت را بگذار زمین تو آماده نیستی. جنگجوی دومی پا پیش می گذارد .کمانگیر پیر می گوید: آنچه را می بینی شرح بده.جنگجو می گوید: فقط هدف را می بینم. پیرمرد فرمان می دهد: پس تیرت را بینداز. تیر بر نشان می نشیند. پیرمرد می گوید: عالی بود. موقعی که تنها هدف را می بینید نشانه بریتان درست خواهد بود و تیرتان بر طبق میلتان به پرواز در خواهد آمد.بر اهداف خود متمرکز شوید. تمرکز افکار بر روی هدف به سادگی حاصل نمی شود. اما مهارتی است که کسب آن امکانپذیر است و ارزش آن در زندگی همچون تیراندازی بسیار زیاد است.
نکته: ما از خداییم و به سوی او با می گردیم، بله دین به زندگی جهت هدف و معنا می دهد




موضوع مطلب :


<   1   2   3   4   5   >>   >