برای دانلود کلیک کنید برای دانلود کلیک کنید عشق مانیایی - معرفت
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
معرفت
یکشنبه 93 تیر 22 :: 12:14 صبح ::  نویسنده :

هو

عشق مانیایی 

یکی از انواع عشق، عشق مانیایی است. عشق مانیایی عشق دیوانه وار است، همراه با اشتغال ذهنی وسواس گونه، حسادت، احساس مالکیت، ناامنی، علائم جسمانی و هیجانات شدیداً نوسانی. بسیاری از روان شناسان تأکید می کنند که عشاق مانیایی به لحاظ روان شناختی دچار مشکل می شوند. [برای برون رفت از این وضعیت مراجعه به روان شناس بالینی پیشنهاد می شود]
سؤالات زیر تا حدی می تواند ما را نسبت به عشق مانیایی هشیار کند. به این سؤالات از 5 تا 1 نمره دهید. 1 کمترین ارزش و5 بالاترین ارزش را دارد.
1- زمانی که بین ما کارها درست پیش نمی رود، دلم آشوب می شود؛ یا این که احساس می کنم حال تهوع دارم.
2- اگر من و او از هم جدا شویم آن قدر افسرده می شوم که به فکر خودکشی بیفتم.
3- گاهی آن قدر از عشقش به هیجان می آیم که خوابم نمی برد.
4- وقتی که او به من توجه نمی کند، احساس می کنم که همه بدنم ناخوش است.
5- از وقتی که عاشق او شده ام، تمرکزم دچار مشکل شده است.
6- اگر شک کنم که او با یک نفر دیگر است، نمی توانم آرام باشم.
7- اگر برای مدتی به من توجه نکند، گاهی با کارهای احمقانه تلاش می کنم که توجهش را به خودم جلب کنم.
نمرات را با هم جمع کنید. هر چه نمره بدست آمده به عدد 35 نزدیکتر باشد، عشق مانیایی در شما شدت بیشتری دارد و هر چه نمره به عدد 7 نزدیکتر باشد عشق مانیایی خفیف تر است. [1]
نکته: کسی که در استفاده از عقل صرفه جویی کند، عاشق می شود!

پی نوشت :
1. مهدی، میرمحمد صادقی، آموزش پیش از ازدواج، ص64-65




موضوع مطلب :